Par kuģi

Burinieka “Libava” būvēšana Petrozavodskas kuģu būvētavā “Varjag” tika uzsākta 2007.gada maijā. Ūdenī tas tika nolaists 2008. gada septembrī. Darbi tika veikti, ņemot vērā visas prasības un tradīcijas, kuras tika ievērotas pirms trim gadsimtiem, kad šādi kuģi tika būvēti. Projektējot “Libavu”, tika pētīti muzeju materiāli, piemēram, holandiešu kuģu zīmējumu oriģināli, kas pieejami Centrālajā Jūras-kara muzejā Sanktpēterburgā. Tāpat tika pētītas arī vācu vēsturnieku grāmatas. Par projekta pamatu kļuva seklas iegrimes holandiešu herren-jahtas, kuras tika izmantotas kā izbraukumu kuģi praktiski visos Eiropas karaļnamos.

Buru pacelšana netiek veikta mehāniski, bet ar pašu spēkiem. Ja ir vēlēšanās, pasažieri var piedalīties ne vien šajā procesā, bet arī kuģa vadīšanā atklātā jūrā, jo ne katru dienu tiek piedāvāta šāda iespēja. „Libavas” gods ir divi uz klāja esoši lielgabali, kas tika darināti pēc senām skicēm. Šāviens no tiem ir pasākuma kulminācijas brīdis un neaizmirstams piedzīvojums ikvienam.

Burinieka korpuss izgatavots no kvalitatīva kokmateriāla, drošību garantē mūsdienīga navigācijas sistēma un jaudīgs dzinējs. Kuģa konstrukcija ir ideāli piemērota kuģošanai Baltijas jūrā: neskaitāmie ceļojumi pierādījuši, ka “Libava” spēj pārvarēt jebkuru vētru. Buriniekam ir piešķirta jūras kuģošanas kategorija B, kas nozīmē visās jūrās bez ierobežojuma.

“Libava” lieliski sevi parādījusi jūras svētkos Gdaņskā, Svinoujscē, Tallinā, Rīgā un vēl citās Baltijas jūras pilsētās. Kuģis veic jūras izbraukums ar viesiem, organizē dažādus pasākumus un piedalās vēsturiskajās jūras kauju rekonstrukcijās.

Kuģa tehniskie parametri:
Būves gads: 2008
Garums: 18,8 m
Platums: 4,5 m
Iegrime: 1,2 m
Kopējais buru laukums: 120 m
2
Dzinēja jauda: 140 zs